12 mei 2023

Leren van Klachten

Interview met Annemarie Smilde, voorzitter SCAG.

Wat kunnen over de afgelopen jaren leren van de Wkkgz? 

In 2016 werd de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) ingevoerd. Daarmee zijn ook complementaire behandelaars onder een wettelijk kwaliteits- en klachtenregime gebracht. Vanaf januari 2017 is de wet, die onder meer aangeeft wat dient te gebeuren als een cliënt een klacht heeft over de geleverde zorg, volledig van kracht. Wat kunnen we hiervan leren? Een gesprek met mr. Annemarie Smilde, voorzitter van de Stichting Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg (SCAG).

Interview met Annemarie Smilde, voorzitter SCAG.

Wat kunnen we over de afgelopen jaren leren van de Wkkgz? 

In 2016 werd de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) ingevoerd. Daarmee zijn ook complementaire behandelaars onder een wettelijk kwaliteits- en klachtenregime gebracht. Vanaf januari 2017 is de wet, die onder meer aangeeft wat dient te gebeuren als een cliënt een klacht heeft over de geleverde zorg, volledig van kracht. Wat kunnen we hiervan leren? Een gesprek met mr. Annemarie Smilde, voorzitter van de Stichting Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg (SCAG).

Lees hier het interview met mr. Annemarie Smilde