22 september: Bijeenkomst voor contactpersonen klachtenopvang van beroepsverenigingen Als een klacht binnenkomt bij uw beroepsvereniging, is het de bedoeling dat die klacht aan ons wordt doorgegeven door een door u aangewezen contactpersoon. Op vrijdag 22 september organiseren we voor de contactpersonen van beroepsverenigingen een bijeenkomst waarin we ingaan op de procedure v ...

Folder voor cliënten We hebben de folder voor cliënten opnieuw vormgegeven. In deze folder is te lezen welke stappen cliënten kunnen zetten als ze niet tevreden zijn over de complementaire zorg die hen is geboden. Hier staat een pdf van de folder die uw leden kunnen afdrukken om in hun praktijk neer te leggen. Ook kunnen ze de pdf op hun website plaatsen. U kunt de folder ook ...

Aanpassing artikel 12.5 klachtenreglement Op verzoek van beroepsverenigingen hebben we artikel 12.5 van het klachtenreglement aangepast. Hierdoor is nu nadrukkelijk vastgelegd dat een zorgverlener over wie een klacht is ingediend altijd wordt geïnformeerd zodra duidelijk is wat de klacht inhoudt. De nieuwe tekst luidt: “Een aangeklaagd XX-lid (XX staat voor de beroepsverenigi ...

De G van Gezondheidszorg Aanvankelijk heette SCAG voluit Stichting Complementaire en Alternatieve Geneeswijzen. Het woord ‘geneeswijzen’ wordt echter geassocieerd met medische behandeling, terwijl het zorgaanbod van de bij ons aangesloten therapeuten veel breder is. Daarom is onlangs de naam veranderd. SCAG staat nu voor Stichting Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg ...